ADSense_02


Sedam koraka da održite sukob zdravim


Utorak, 04 Prosinac 2018

Jeste li ikada razmišljali kako sukob može biti koristan dio osobnih i profesionalnih odnosa. Opsežna istraživanja pokazala su da sukob, kad se njime ispravno upravlja, jača veze i timove te može poslužiti kao katalizator za bolja rješenja, inovacije i razvoj. Zdravi sukobi mogu proizvesti kreativnija rješenja i bolje ishode.

No, malo je ljudi formalno poučavano vještinama zdrava sukoba. Umjesto toga, možda smo tijekom svog odgoja naučili kako pod svaku cijenu izgladiti stvari ili izbjegavati sukob. Ili možda dopuštamo da sukob naraste sve dok ne eksplodira u obliku konflikta. Konflikt znači da ste se poistovjetili s problemom i učinili ga osobnim. U svakom slučaju, tako propuštamo prilike za rast u svome životu, karijeri i poslu.

Izbjegavanje sukoba dok situacija ne počne kipjeti i eksplodira nije zdrav pristup. Umjesto toga moramo naučiti svoje misli i potrebe izraziti na konstruktivan način. Za to je potrebno naučiti komunicirati na asertivan način, a to pak počinje emocionalnom svjesnošću – osvješćivanjem emocionalnih okidača koji nas mogu izazvati.

Na primjer, možda primjećujete kako se uzrujate kad razgovarate s nekom osobom, a ona stalno provjerava svoj telefon. Imate nekoliko izbora kada želite reći kako se osjećate:

· Agresivna komunikacija - „Ne slušaš me!"

· Pasivno-agresivna komunikacija - Ignorirate to ili kažete: „Dobro je.", iako tako zapravo ne mislite.

· Asertivna komunikacija: „Želiš li da razgovaramo u neko drugo vrijeme? Teško mi je fokusirati se dok ti stalno gledaš u svoj telefon.“ Ili: „Kada stalno gledaš u telefon dok razgovaramo, nemam osjećaj da me pratiš dok govorim."

Agresivnom komunikacijom namećete svoj bijes drugoj osobi. To nije učinkovit pristup. Niti je to stav da su vaši vlastiti osjećaji nevažni. To samo gradi ogorčenje.

Međutim, primjenjujući asertivan pristup, vi iskreno, ali ne i ljutito, izražavate kako se osjećate o određenoj situaciji. To ne znači da će druga osoba to dobro podnijeti. Mnogi ljudi ne vole biti prozvani za svoje nepristojno ponašanje, bez obzira na to koliko pristojno to pokušavate učiniti. Ali time što ćete biti asertivni, a ne spremni na sukob, ponašat ćete se kao zrela osoba. Ako odnos ili problem nisu toliko važni za vas, možda je bolje odabrati ono što je bitno. Ne možete promijeniti ljude. Možete jedino reagirati na njihovo ponašanje.

Pa kako onda učinkovito upravljati sukobom da se ne bi pretvorio u konflikt? Evo sedam koraka da održite sukob zdravim i produktivnim:

1. Biti asertivan je O.K.!

Uključivanje u zdravi sukob počinje učenjem kako naći ravnotežu između „brutalne iskrenosti" i „nužne iskrenosti". Prvo je ponižavanje ljudi, a drugo je slobodan protok informacija. Umjesto da izbjegavate sukob, postanete agresivni ili pasivno agresivni, recite na asertivan način ono što želite i trebate od drugih. Jasno izrazite svoja očekivanja i pobrinite se da razumiju ono što želite reći.

2. Prijeđite na stvar!

Biti nejasan i izbjegavati ključnu temu stvara zbunjenost i nedostatak jasnoće. Započnite razgovor otvorenim feedbackom i zatim ostatak konverzacije posvetite nalaženju rješenja koje će biti korisno za oba sugovornika.

3. Obratite pozornost na ponašanje

Svi imamo drukčiji stil komunikacije i vidimo svijet kroz vlastiti objektiv i perspektivu. Poznavati karakteristike različitih stilova ponašanja i razumjeti kako prilagoditi svoj pristup bitno pridonosi smanjenju konflikta.

4. Zamijenite „ti“ s „ja“

Time ćete izbjeći poticanje drugih da zauzmu obrambeni položaj. Razmislite o tome kako se osjećate kada netko započinje s „ti trebaš“ ili „ti uvijek“. Kada netko započne rečenicu s „ja osjećam“ ili „ja trebam“, obično ste primljiviji.

5. Usredotočite se na problem, a ne na osobu!

Umjesto da kažete: „Rekao si da ćeš ovo danas završiti!“, pokušajte: „Projekt danas stvarno treba biti gotov. Što možemo učiniti da u tome uspijemo?“ Čim raspravu učinite osobnom, riskirate da se sukob pretvori u konflikt. Zadržavanjem razgovora na problemu, smanjit ćete obrambeni mehanizam.

6. Parafrazirajte

Kada slušate i parafrazirate što vam druga osoba govori, to pokazuje da vam je zaista stalo do toga da je razumijete. Govoreći: „Ono što čujem da govoriš je ____. Je li to točno?“, jedno je od najjednostavnijih, najmoćnijih komunikacijskih sredstava da se sukob održi produktivnim. Kad ljudi osjećaju da smo ih čuli, manje je vjerojatno da će biti u obrambenome položaju.

7. Tražite razumijevanje, a ne slaganje

Nastojte pokušati shvatiti stajalište druge osobe, umjesto da ih uvjeravate u svoje. Pokažite želju da vidite situaciju iz njihove perspektive. Zainteresirajte se i postavljajte pitanja. Cilj ne bi trebao biti izbjegavanje sukoba, nego prihvaćanje i usredotočenost na pozitivan ishod.

Autor: Anne Grady

Prijevod: J. P.

Izvor: https://www.entrepreneur.com/article/272298

Fotografija: Skulptura "Amor", Alexander Milov. Foto: jumpic.com

 

Studeni 2018.

ADSense_04