ADSense_02


KAKO VJEŽBAMA DISANJA UMANJITI SVAKODNEVNI STRES


Petak, 31 Kolovoz 2018

Ako se osjećate kako se od posla više ne može disati, niste sami. Dvije od pet odraslih osoba vjeruje da pati od kroničnog stresa na poslu. Evo savjetuje kako vam disanje može pomoći da kontrolirate stres i budete kreativniji na poslu

Na poslu provodite duge radne sate, na ramena su vam pogrbljena nad računalima, provjerite e-mailove brzinu munje pa je ni čudno što nemate vremena ni disati.

Nema disanja je važnije nego ikada prije. Duboko disanje ne bi smjelo biti samo rezervirani za satove joge i meditaciju, to mora biti bitan alat u vašem životu, objašnjava Judy Martin , novinarka koja je osnovala WorkLifeNation.com , stranica posvećenu borbi protiv stresa na poslu.

Dah je sila koja nas drži u ljudskom obliku, temeljni transakcija života, gorivo koji pomaže u upravljanju stresom i iskra paljenja za kreativni impuls. U novom svijetu rada u kojem je toliko stvari izvan vašeg nadzora važno je razumjeti kako je disanje jedini stvar kojim možemo prevladati. Kanaliziranje daha pomaže nam da budemo svjesni gdje ćemo usredotočiti na našu pažnju i kako biti u interakciji s našim suradnicima. Svijest je potaknuta kad se dah njeguje. Duboko i usporeno disanje pomaže aktivirati parasimpatički živčani sustav i dati signal mozgu da oslobađa hormone koji vas smiruju. Da stvara atmosferu u kojoj donose bolje odluke.

Disanje su vrata u tihi prostor unutar nas. Evo five savjeta kako disanjem možete razbiti radni stres.

1. Jutarnje disanje

Postavite alarm 10 minuta prije nego što je potrebno. Sjednite u krevetu u udobnom položaju i držite zatvorene oči. Otvorite usta. Glasno udahnite i izdahnite tri puta duboko od trbuha, kao da želite zamagliti ogledalo. Zvučat ćeš kao Darth Vader. Zatim zatvorite usta i nastavite udisati i uzdisati nekoliko minuta. Otvorite oči i dišite u tišini.

2. Disanje u vožnji

Kada putujete do posla ili se kod kuće pripremite da počnete raditi za stolom, pokušajte primjetiti svoje dah. Ako ste u gustom prometu, stres se povećava i disanje postaje plitko. Udahnite kroz nos brojite do tri, zadržite se za trenutak i izdahnite na tri. Dok dišete, mislite u sebi 'udah, ja sam mir, izdah, ja sam mir'.

3. Disanje kao uzemljenje

Prije nego što započnete posao, postavite ton svoj radni dan. Sjednite udobno s uspravnim kralježnicom, opuštene ramene, glave usklađene s kralježnicom i bradom paralelno s podom. Stavite desnu ruku na trbuh. Udahnite u jamu trbuha, duboko u dijafragmu i osjetite kako vam je dao gurnuo ruke poput Budinog trbuhu. Dišite i osjetim kako se dah širi tijeloelom.

4. Disanje za podizanje energije u sredini dana

Do sredine dana raspolažemo s dosta ustajalog zraka. Sjednite uspravno uspravne kralježnice. Otvorite usta i oblikujte zvuk zadihanosti izmjena kratkih udahe i izdahe poput šteneta. Zatvorite usta i nastavite tim tempom disanje dopuštajući zraku da prolazi preko stražnje strane grla i unutar i izvan nosa. Radite do 10 sekundi, pauzirajte i ponovite. Ako se vrti u glavi, prekini s vježbom.

5. Disanje za kraj radnog dana

Da biste završili radni dan, uspravite se na stolcu. Zatvorite oči. Neka vam pažnja bude usmjerena na bazu kralježnica. Zamislite da je tamo bazen bijele lave. Dižite iz dijafragme i zamislite kako sjedi tamo. Počnite disati iz dijafragme. Uz svaki izdaha bijela lava se penje gore. Zamislite da se širi u prostoru, odmah ispod trbuha, diže u trbuhu, nastavlja prema srcu, grlu, područje između obrva, glave, a zatim izlijeva preko krune glave natrag prema sponama i nastavlja se uspinjati, prenosi Huffington Post.

Izvor: https://www.tportal.hr/

https://www.tportal.hr/lifestyle/clanak/kako-vjezbama-disanja-umanjiti-svakodnevni-stres-20130329

Odabrao: VP

Foto: Izvor, https://pixabay.com/hr/

 

ADSense_04