ADSense_02


STRES = UOBIČAJENI ŽIVOT? IMATE LI 10 MINUTA U DANU ZA BOLJE NOŠENJE SA STRESOM?


Nedjelja, 12 Kolovoz 2018

*Stres je u današnje vrijeme postao najveći neprijatelj svakog čovjeka *Sa svih strana bombardirani smo raznim obvezama, rokovima i zahtjevima

Svijet je postao veoma ubrzano mjesto i mi svi nastojimo držati korak s time. Koliko prosječno sati odspavate? Koliko često uzimate vrijeme samo za sebe? Koliko često si dopustite opustiti se i maknuti od svega? Vjerojatno većina odgovora na ova pitanja baš i ne ide u prilog Vašem zdravlju i dobrobiti.

Koji su vaši prioriteti?

Najčešći odgovor na pitanje „Zašto se nisi odmorio?“jest: „Nemam vremena.“ Nedavno sam čula jednu izjavu koja me natjerala na promišljanje. Što bi se dogodilo da svaki puta kada kažemo da za nešto nemamo vremena, umjesto toga kažemo:„Nije prioritet.“ Kako biste se osjećali da na glas morate reći da Vam zdravlje nije prioritet? Ili da Vam utakmica Vašeg djeteta nije prioritet? Najčešće je posao prvi prioritet u svemu, a s time i dolazi stres koji se zatim svakodnevno nakuplja u nama i utječe na naše zdravlje.

Vježba disanja

Jedan način koji Vam mi nudimo, a može pomoći u borbi protiv stresa traje samo 10 minuta dnevno. Možete li izdvojiti 10 minuta dnevno za sebe? Vježba plitke relaksacije koju Vam dajemo jest usmjereno disanje. Provodi se 2 puta dnevno po 5 minuta i samo provođenje vježbe je poprilično jednostavno. Najbolji način za odraditi ovu vježbu je u sjedećem ili ležećem položaju, a prilikom toga savjetujemo da imate zatvorene oči. Razlog zašto imati zatvorene oči jest u tome što preko 80% informacija primamo preko svog vida pa zatvaranjem očiju smanjujemo veliki broj distraktora. Tijekom trajanje vježbe sve što trebate raditi jest fokusirati se na svoje disanje, na svoj udisaj i izdisaj. Obratite pažnju kako zrak ulazi na Vaše nosnice ili Vaša usta, primijetite brzinu, ritam, dodir svakog udisaja. Primijetite kako zrak prelazi preko Vašeg grla i ulazi u Vaša pluća. Obratite pažnju koji dijelovi tijela su Vam aktivni prilikom udisaja. Pokušajte odvesti zrak dublje u svoje tijelo, do svog trbuha, donjih leđa, nogu. Sada obratite pažnju na izdisaj, primijetite kako sa svakim izdisajem zrak izlazi iz Vaših pluća, preko grla, prelazi preko jezika i na Vaše nosnice ili usta izlazi van. Osvijestite brzinu, ritam, dodir svakog svog udisaja i izdisaja. Ako Vam je tako lakše zamislite i boje koje reprezentiraju opuštenost, energiju koja ulazi u Vaše tijelo i boju koja reprezentira napetost koja izlazi iz Vašeg tijela. Ponavljajte ovo kroz narednih 5 minuta. Prvih nekoliko puta će Vam pažnja možda češće odlaziti na neke vanjske i unutarnje distraktore te će misli lakše odlutati, no nakon nekoliko ponavljanja uspjeti ćete ovladati ovom vježbom. Možete odlučiti kada Vam najbolje odgovara raditi ovu vježbu, no mi preporučamo da ju odradite svaki dan po dva puta.

Je li pod Vašom kontrolom?

Imate li stresan razgovor, prezentaciju projekta, težak zadatak? Uzmite nekoliko minuta i odradite vježbu kako biste smirili svoje disanje, otkucaje srca i svoje misli. Često kažemo da se i u autoškoli prvo kreće od poligona da bi se napredovalo do autoceste. Krenite uvježbavati tehniku usmjerenog disanja u ne stresnim situacijama kako bi ju mogli iskoristiti i za one stresne.

Krenite od sebe

Vježba usmjerenog disanja je samo jedna od tehnika relaksacije. Krenite s malim stvarima, krenite od sebe. Gotovo sigurno nećete uspjeti ukloniti sav stres iz Vašeg života, no možete mnogo napraviti da se s njime bolje nosite.

Sanja Petrić, mag. psych.

Izvor: Časopis Poduzetnik, srpanj/kolovoz 2018.

 

 

 

ADSense_04